di India, Sapi jauh lebih Berharga dari Marwah Perempuan ?

AsalasahFotografer Sujatho Ghosh mengambarkan istilah lembu di India lebih bermanfaat berbanding perempuan di dalam projek fotografinya.

Dia telah meminta bantuan sekumpulan perempuan yang merupakan kawan dan kenalannya di Indiauntuk membuat kampanye mengenai isu ini.


Mereka diminta untuk memakai topeng lembu di kepala dan kemudian dibawa untuk diambil gambarnya di sekitar India. Hasil kerja pemuda yang berusia 23 tahun itu telah menjadi viral di Internet.

Menurut perbincangannya bersama BBC , Ghosh menyatakan, "Saya terganggu dengan kenyataan di negara saya lembu lebih penting dari seorang perempuan."

Ujar Ghosh lagi, "buktinya, negara mengambil waktu yang lama untuk menyelidiki kasus pemerkosaan seorang perempuan dan untuk mendakwa pelakunya. Berbanding dengan saat negara memperjuangkan keadilan untuk lembu yang diserang. "

Lembu adalah hewan yang menurut suci oleh penganut agama Hindu.

Namun, hak asasi manusia lebih penting dari perempuan, kezaliman terhadap kaum perempuan di india terlalu tinggi. Statistik menunjukkan, setiap 15 minit laporan mengenai kes pemerkosaan akan diterima di India.

Tambah Ghosh lagi, "Sebelum tertuduh dijatuhi humukan, kasus pemerkosan akan mengambil waktu mahkamah. Kalau, jika lembu disembelih, kumpulan ekstremis Hindu akan terus datang dan akhirnya membunuh pemukul lembu itu hingga mati. " 

Asalasah | Sumber: http://utaranews.com/2017/07/lembu-jauh-lebih-berharga-dari-maruah-perempuan-di-india.html/