Setelah 12 Tahun Meninggal, Jenazah Ibu Ini masih Utuh Sempurna

AsalasahSesungguhnya mati itu pasti dan setiap yang bernyawa pasti merasai mati. Namun, bagaimanakah kematian kita? Tiada siapa yang tahu. Semuanya bergantung kepada amalan kita di dunia ini sebagai hamba Allah yang Maha Kuasa.

Seorang wanita yang dikenal sebagai Amina Jasmine telah berbagi sebuah kisah mengenai ibunya yang daoat kita ambil untuk dijadikan pedoman hidup. Kisah mengenai jasad ibunya yang masih utuh dan tidak berbau walaupun sudah dikebumikan 12 tahun lalu. Ayo sobat aslasah kita ikuti sharingnya dibawah.

Alhamdulillah selesai pemindahan kubur mak.

12 tahun mak pergi mengadap Illahi. Jenazah mak masih bagus, masih dalam keadaan utuh. Kain kafan mak tak koyak, bantal dan tali masih ada. Susuk badan mak jelas dipandangan mata kami yang menyaksikan tadi.  fan tak berbau. Allahuakhbar, Maha Suci Allah.

Dia wanita yang lembut. Tak suka mengata org lain, tak suka mencaci orang lain. Mak sangat mudah mengalirkan air mata. Hatinya bak tisu mudah terkoyak. Setiap diejek orang mak balas dengan senyuman dan air mata. Dengan suami mak bersabar.

Dan siapa sangka dalam kepadatan Tanah Perkuburan Bukit Alip, mak dapat dikebumikan sebelah kubur arwah ayah. Maha Suci Allah.

Setelah 12 tahun mak pergi, Allah beri aku ‘sesuatu’, tentang hidup ni, hati ini dan keinsafan ini.

Cari redha Allah.

Siap untuk dikebumikan semula di Tanah Perkuburan Bukit Alip. Maha Suci Allah jodoh mak dan ayah, dapat mak dikebumikan di sebelah kubur ayah.


Anak-anak tak pernah jumpa tok mak nya. Sengaja saya bagi mereka tengok. Buat pertama dan terakhir tok mak mereka.

Sewaktu proses gali semula Tanah Kubur Kampung Pendas Laut.

Banyak kubur-kubur telah di gali. Masih dalam proses di Kampung Pendas Laut.

Tali kain kafan mak setelah 12 tahun. Masih elok tak reput berada disisi mayat.


Baca Juga :
Asalasah | Sumber: http://www.ohduniawi.com/dah-12-tahun-mak-meninggal-jenazah-mak-masih-elok-cukup-sifat-tidak-berbau-dan-masih-dalam-kiam-amina-jasmine/